The AppStore badge

Repræsenterer Hunkemöllers Valentinsreklame et forældet kvindesyn?

25. feb.25:58

playIcon

Beskrivelse

Kvinder i stiletter, netstrømper, med pisk og læderarmbånd, iklædt forskellige typer af lingeri pryder den kampagne, som undertøjskoncernen Hunkemöller har kørt op mod Valentinsdag i år. Og umiddelbart lyder det jo meget naturligt, at kvinderne poserer i det undertøj, som brandet sælger. Alligevel har Hunkemöllers Valetinsreklame skabt stor debat i kommentarsporet på Instagram. For sammen med de lingeriklædte kvinder ser vi fuldt påklædte mænd i smokingbukser, skjorte, slips og nogen har endda også en smokingjakke på. Men er det egentlig nedværdigende, at kvinderne er i undertøj og mændene er fuldt påklædte, som flere i kommentarsporet mener? Eller er det helt naturligt, fordi det er en reklame for undertøj til netop kvinder? Det dykker vi ned i dagens program. Og så kigger på også på den delvise genåbning af landet, som blev lanceret fra regeringen og støttepartierne i går.
Hunkemöller er ikke vendt tilbage på vores henvendelse.

Medvirkende:
As Øland, modeekspert og Kreativ chef for Dansk mode og tekstil
Helena Gleesborg, forkvinde i Dansk Kvindesamfund

Værter: Camilla Michelle Mikkelsen & Johannes Kaas Fallesen
Tilrettelægger: Camilla Michelle Mikkelsen
Redaktør: Amanda Holmen

Detaljer

25. feb.25:58af LOUD